tisdag 30 september 2008

Djungelklänningar!

Nu har jag sytt mina första klänningar, så kul att sy något man inte brukar sy! Sonens kompisar fyllde 2 år i helgen, då får man passa på. Fodrade klänningarna med interlock, då tyget är ganska tunnt och lite strävt. Lite klurigt att få ihop det men det gick till slut! Matchande velourbyxor blev det också, den här gången med resår i både midja och benslut, hade ingen mudd som passade. Första setet till L, djungeltyg från Hemtex, vit interlock från Jofotex, röda kantband från Textilcentrum och röd Hilcovelour från NeaNobelle! Andra setet var till E, går i orange, samma som ovan! Hoppas på lite live bilder så småningom! ;)
Mönstret till klänningen kommer från E.Gynther- Sy till barnen. Ändrade dock lite, satte en tryckknapp på den inre omlotten och satte knytband i sidan istället för runt om hela midjan!. Byxorna är mitt eget, lade till mer vidd nertill och lite tajtar upptill, sitter kanon. Storlek ca 92 - 98.
Första gången jag använder Hilcovelour och jag måste ju säga att den är jättehärlig, underbara färger och lätt att sy i! Köpte fem olika färger så det ska nog bli några byxor till Snoddas också!

2 kommentarer:

LinSar sa...

Vilket jätte härligt set.

Helena sa...

Jättefina set! Vad fint du har matchat klänningarna med byxorna.