söndag 14 september 2008

Doppresent till lilla V!

I lördags döptes en av mina bästa kompisars lilla dotter, V! Presenten bestod av en body och velourbyxor. Hade tänkt att ha cerise mudd på byxorna, men den passade inte till bodyns cerisa färg, så det fick bli vit. Tänkte komplettera med en omlottröja när jag får tid! Trikå inropad på Tradera, velour och mudd från Textilcentrum! Sen fick lilla V en mjuk, gosig filt nu till hösten! 80*70 cm, lagom stor till vagnen! Hade ingen fin påse hemma, så då sydde jag en presentkasse a la dagiskasse, med ett par fickor på insidan! Rött flodhäst tyg från Ikea, naturfärgad canvas från Textilcentrum. Satte knytband på den också, så att den blev mindre öppen. Tyckte att det blev riktigt fint, kommer göra det fler gånger! =) Använde grövre nåtband istället för vanligt kantband.
Presenten blev varmt emottagen! Nu hoppas jag bara att kläderna passar. Byxorna och ärmarna är nog lite långa, men det går ju att vika upp!

6 kommentarer:

LinSar sa...

Kanon fint paket.

Helena sa...

Jättefint set!

Anonym sa...

Du kan få komma på Viggos dop också om du vill =D
haha ;)
tjusiga kläder alltså! :)

Anonym sa...

Heeeej!!
Visste inte att du va så himla duktig på å sy, men jag är ju inte förvånad med tanke på att din mamma oxå va grym på det!!!

Velorsetet i grönt e ju helt underbart! Har du sytt på en egen "nametag" med ditt märke oxå?!
Du borde ju starta eget!!!

Kram!!

Anonym sa...

Wow vad duktig du är :-)

Anonym sa...

Så himla fina grejer V fick på sitt dop!!! Hom blev jätteglad (mamma och pappa också)! Och så kommer det mera! Anna, du är helt grym på att sy!