söndag 7 september 2008

Triss i mössor!

Igår blev det ett par mössor och i dag ännu en! Det går ju så fort =)
Randig Eiser trikå - inte lätt att sy i när man inte äger en overlock!!! Ugglorna från Jofotex!
Idag tillkom en elefantmössa, fodrad med vit interlock, från Jofotex!
Ugglemössan jag sydde tidigare var fodrad med velour och är alldeles för varm att använda nu! Men jag tyckte så mycket om den, så sonen fick en ugglemössa till! Denna gång i dubbel interlock! De andra mössorna har redan flyttat-grabbarna på gården behövde mössor! Ska försöka få någon livebild någon dag!

5 kommentarer:

Erica sa...

det randiga tyget gillade jag jättemycket! Vart har du köpt det? Snygga mössor, den modellen måste jag våga mig på :)

OttoPippi sa...

Supersnygga. Ser lite baggy ut eller? Skulle vara jättekul att se de på :-)

LinSar sa...

Jätte fina alla 3.

Anna-Snoddas sa...

Tack!!!

Bubben: Det randiga har jag köpt på Tradera.

Ottopippi: Ja de är baggy, ska lägga upp en bild!

Behöver dock sy den lite smalare, den till sonen blev lite vid, men den funkar

Helena sa...

Jättefina mössor!