torsdag 11 september 2008

Älskade, hatade ränder!!!

Det är så underbart med randigt! Jag insåg ju redan när jag gjorde den randiga mössan att det var lite besvärligt att sy i randigt tyg! Så varför gör jag då en randig raglan??? Måste ju säga att efter noggrann tillklippning och lite pill, så blev jag väldigt nöjd! Tvillingnålen (som jag älskar) drog lite i tyget när jag stickade ner mudden, men det brukar dra ihop sig igen i tvätten!
Jag blev också väldigt nöjd med mönstret, så jag provade att göra en långärmad tröja också. Tyckte att det blev härligt med randiga ärmar till elefanterna, färgglatt blev det iallafall! =)
Sen har vi Noahs tvillingtjejer (varför nöja sig med en!), Linnéa och Emma, som också ville ha mössor när killarna hade fått! De valde färgerna själva och verkade väldigt nöjda! Dessa tjejer älskar dessutom att stå framför kameran!

6 kommentarer:

LinSar sa...

Fina tröjor.Barna va söta i sina mössor

sygryn sa...

Fin fina. Gillar komb. med randigt och elefanter!

Erica sa...

Elefant tröjan blev mycket fin!!

OttoPippi sa...

Vilken mönsteranpassning, och vilken tygkombo!!! Super!!
Och... jag nöjde mig ju inte heller med en, som sagt, varför skall man göra det?? :-)

Kort og Søm sa...

Så fin T-shirt med striper! Ja, det er litt mer plundrete med striper men med ensfarget stoff, men det ser ut som om du har klart det veldig bra :o)

Kort og Søm sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! :o)