onsdag 3 september 2008

Kaninpyjamas!

Har inte sytt nåt till Snoddas i Kanintyget innan, passar inte alltid med vitt på en snart 2 årig liten herre! :) Men nu håller han på att växa ur sina pyjamaser så då får man ju passa på!

Första gången jag syr en raglantröja, måste ju säga att jag blev rätt nöjd. Halsringningen kanske blev lite tajt, får se om jag klipper ur lite och sätter i ny mudd. Byxorna gjorde jag efter samma mönster som jag gör velourisar av, blev bra som pyjamasbyxor också! Mönstret har jag knåpat ihop själv, ändrat en hel del gånger, men nu är jag nöjd! Byxorna sitter jättebra på min lilla smalis!

Kanintyg från JNY Design och mudd från Jofotex, tror jag.

Återkommer med fler bilder på tidigare sydda kläder, kamerabatteriet la av!

6 kommentarer:

underbarn sa...

Jättefint! Jag har också det tyget och funderar på vad jag ska göra med det, bra tips att sy en pyjamas! Välkommen till bloggvärlden, förresten! :-)

sygryn sa...

Kul att hitta din blogg! Mysig pyjamas!/Malin

Helena sa...

Jättefin pyjamas!

LinSar sa...

Va fin pyjamasen blev.Ska bli kul att följa vad du syr framöver

Kicki sa...

Jätte fin pyjamas...har oxå det tyget + det turkosa och jag älskar det. Det gör barnen oxå som tur är :-) Ska bli skoj att få se fler alster som du gjort! Kram

Anna-Snoddas sa...

Tack ska ni ha! Älskar tyget det är så mjukt ock skönt!