måndag 22 september 2008

Evighetsprojekt!

Det har blivit lite bloggat, lite mer sytt! Min son älskar Teletubbies, han hittade tyget i tygaffären och ville inte släppa det! Något klädesplagg klarar jag inte av i detta tyg ; ), men en väska knåpades ihop iallafall! Han älskar dessutom att diska! Fick ett jättebra förkläde i doppresent, men det är alldeles för stort. Lite vaxduk inhandlades och vips har han ett förkläde i samma modell, men mindre! Lite fiskar blev det på det. Sen var det dags att uppgradera medicinpåsen, blev djungeltyg från Hemtex, som jag bara älskar!
Anledningen till att jag köpte djungeltyget var att jag skulle sy dessa byxor! Fodrade med vit interlock från Jofotex, mudd i midjan och resår nertill.
Och till mitt lilla evighetsprojekt - måste ju ha något att göra framför TV:n ibland! Ska bli en filt så småningom är det tänkt! ; )




3 kommentarer:

Anonym sa...

jättehärliga färger på filten! den kommer nog att bli jättefin! teletubbietyget ser oxå jättefint ut! vet du om man kan beställa det någonstans? ska sy en dagisväska till lilleman och din såg ju så fin ut att jag blev lite sugen ;)
ska in på hemtex i morgon och se om dom har något fint djungeltyg :) byxorna är jättefina de med!

Anna-Snoddas sa...

Tack! Teletubbies tyget är från Textilcentrum, de kan skicka om man vet vad man vill ha! =) Det är ganska tunnt jag har fodrat med canvastyg, då blev den stadig och bra!

Erica sa...

Att fodra djungelbyxorna var ju en bra idé då det tyget inte är speciellt tjockt.. önskar jag hade läst din blogg innan jag sydde mina :)
Snygga blev de iallafall!!