söndag 5 april 2009

Tyger!

Jaha, då var man ett år äldre...eller en dag äldre än igår! :)

Gårdagen spenderades på Syfestivalen, och det blev en del tyger - och en del pengar! Fick pengar i födelsedagspresent av mina kära svärföräldrar och det var ju inte helt fel.


Det blev bara trikåtyg och ett par i velour! Det mesta inhandlades hos E-slöjd och MG-tyger.

Blev helt förälskad i den blommiga velouren, var bara tvungen att köpa den. Hade inte tänkt använda den till sonen då den är ganska tjejig.
Men det första Noah tog upp ur påsen var just den och sa...
- Nonas, Nona ha den! Sötis! Klart han måste ha ett par blommiga velourbrallor! :)


Och sen har jag hunnit med ett par beställningar också. En mössa i röda ugglor (från Jofotex) som beställaren har fått vänta ruskigt länge på nu, så det följde med en halstub också!


Och en mössa och halstub i trikå från E-slöjd - underbara färger!

14 kommentarer:

Charlotta sa...

Grattis vännen!!!

Vilka fina tyger. Kommer definitivt vilja beställa något i nåt av de blommiga tygerna... : )

Kram Charlotta

LinSar sa...

ljuvliga tyger.

od Andulky sa...

Stort grattis igen! Underbara tyger och beställningar!

Äppel Päppel sa...

Så fina tyger! Vill också ha den där blommiga velouren! :)

Doris_Assar sa...

Grattis!!!
Men du, det kanske var dig jag pratade med i mjuka tygers monter? Jag undrade om den blommiga velouren skulle passa till en kille? Tur att din grabb verkar ha bra smak! ;-)

Anna-Snoddas sa...

Tack ska ni ha! :)

Doris_Assar: Ja, det var det jag anade när jag såg kottarna på din blogg! ;)
Blir nog ett par 3/4 brallor av den blommiga velouren!

Doris_Assar sa...

Hahaa! Va kul att träffa en medbloggare IRL, inte illa ;-)

Anna-Snoddas sa...

Ja, jättekul! Nästa gång kan vi ju träffas över en fika! :)

Thyra sa...

Grattis, Favvo-svägerskan =)å vilka fina tyger! Mått kommer på din mail! Tack för hjälpen med min blogg! Kraaaam!

florin design sa...

Mycket fina tyger!!! Särskillt de randiga!

Errajka sa...

Härliga tyger! Jag slår vad om att sonen blir jättefrän i de nya brallorna :)

Solveig Lövendahl sa...

Grattis i efterskott! Vilken bra smak sonen har, och vilken bra mamma du är som lyssnar på honom! Klart han ska ha blommiga byxor. :)

jenny sa...

Hej! Vilka fina grejer du syr! Den blommiga velouren är underbar. Har försökt få tag i den själv, missade symässan...

Lilla Gryn sa...

Gratis i efterskott!! Roligt med syfestival, nästa år kanske det skulle vara ett utflyktsmål för en dalkulla. Ja, jag kan inte annat än att hålla med, klart grabben ska ha blommiga velourbyxor. Tyget är ju helt fantastiskt fint.