söndag 26 april 2009

Dockkläder!

Fick en kul beställning på dockkläder! Fina vännen Å. tyckte att döttrarnas dockor hade för lite kläder och tyckte nog att jag behövde göra av med lite stuvbitar ur den ständigt växande högen!

Så det var bara att börja gräva i lådan. Och allt utom de svarta muddarna är faktiskt stuvar!


Först ut två klänningar...



ett par tröjor...(nålen gjorde hål i halslinningen på den ena tröjan, därav den lilla knappen - som är ordentligt fastsydd!)



byxor och lite varmare tröjor till svala sommarkvällar (dockor kan väl också frysa?)! :)


Kul att det gick att få ihop tyger så att kläderna matchar!


Två glada tjejer med sina kära dockor!


Material: Ugglor, elefanter och röd velour - Jofotex, randig trikå - tradera, enfärgad trikå - E-slöjd, svart mudd - Stoff & Stil, orange velour - Nea Nobelle, knappar - Bibbi.

Mönster: Ritade egna med hjälp av en av dockornas pyjamaser.

+Kul och dessutom bra att bli av med lite stuvbitar.

-Skulle väl vara att det är lite pilligt då, kläderna är väl i storlek 40-45 någonstans!

Nu till nästa projekt - har utmanat mig själv! Vi ska på bröllop om ca 1 månad och jag har bestämt mig för att sy min egen klänning! :/ Vi får väl se hur det går?! Har i alla fall inhandlat tyg - alltid något! :)

6 kommentarer:

od Andulky sa...

Wow vilka dockkläder!!! Underbara!

Doris_Assar sa...

Vilket pill, men vad bra det blev!!! Visst är det det ultimata sättet att använda upp småbitar? :-)

Karin sa...

Vilka söta dockkläder! Ursöta!

Jenny sa...

Vad fint det blev :)

Anonym sa...

Oj va pilligt men det blev jättefint.

m sa...

Jättefina dockkläder!