måndag 27 april 2009

Pyjamasbrist!

Känns som att skrutten alltid har brist på just pyjamaser, och nu när det börjar bli varmare så behövs det fler kortärmade pyjamaströjor!

De här klipptes ut förra helgen och sista sömmen syddes ikväll - skönt att de är klara!



Blev så kär i de här byxorna så jag måste nog göra ett par likadana mjukisbyxor till skrutten.



En trött kille på väg i säng...





Material: Flodhästar och limerandigt - Jofotex, rödrandig trikå - tradera, brun mudd - Stoff & Stil.

Mönster: Mitt vanliga muddbyxmönster fast med bredare muddar, tröjan är ett något omgjort Ottobre.

+ Jag blev jättenöjd med dem och det blev skrutt också! :)

- Drog lite ojämnt i en av muddarna, inget som stör särskilt mycket eftersom det är en pyjamas.

4 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Så mysiga pyjamasar! Nu blev jag också sugen på att sy pyjamas! Tack för inspirationen!

Doris_Assar sa...

Schyssta pyamasar! Kommer nog sno den sista färgkombon ;-) Supersnyggt ju!

Lallis/Helene sa...

Mysiga pyjamasar!

Bobo/Rumba de kransen sa...

De ser supermysiga ut. Måste nog sy lite fler pyjamasar till mina barn. Finns inget mysigare än trötta nybadade barn i pyjamas!