söndag 3 maj 2009

En 1-års present!

Vi var och firade lilla E för ett tag sen! Och blommigt värre blev det! :)

E (eller snarare E:s mamma) önskade sig en lekväska, så det fick det bli. Gjorde den ganska liten och utan knäppning - tur det för mamman i fråga försökte lägga beslag på den!


Kunde ju inte låta bli att sy ett litet sommarset också. En liten tunika/klänning i storlek 80...



och ett par tillhörande 3/4 brallor! Älskar detta tyg!!!



Och en närbild på väskan. Förminskad "dagisväska", men sydd i ett stycke istället för två och avsydda hörn istället för bottenplatta.


Sen fick jag en beställning på ännu en blommig mössa med tillhörande tub! Kul!


Material: Blommig bomullsväv - Åhléns, canvas (till foder och stadga) - Textilcentrum, vit trikå - tradera, blommig trikå - MG-tyger, vit mudd - Stoff & Stil!

Mönster: Knåpmoderns dagisväska lite omgjord, eget till tunikan och byxorna!

+ Presenten mottogs med glädje! Kul att sy i vävt tyg, det var ett tag sen!

- Vet inte om det passar.
Sen är det inte mycket kvar av det blommiga trikåtyget - någon som har lite liggande som inte används?! :)


9 kommentarer:

Josefinaste sa...

Somrigt fint! Har lite svårt att förstå hur du lyckats sy väskan i bara ett stycke men det kanske jag klurar ut om ett tag. =)
Vilka fina presenter!

od Andulky sa...

Superfina saker!!

Jenny sa...

Vilken söt liten väska :)

Josefinaste sa...

Jag tror jag förstår. Takc så mycket!

Doris_Assar sa...

Vilken bra present!!! :-)

Charlotta sa...

Väskan var verkligen jättefin! Du är så duktig.
Kram Charlotta

pysselmamman sa...

snygga brallor, underbart med lila!
kram susanne

Anonym sa...

Kul att du hittat till min blogg... och ännu roligare att jag hittat till din!!Lägger till dig i min lista så jag lätt kan komma tillbaka!

Bullmammas blogg sa...

Hej Anna!

Vilken fin bild på din söta lille skrutt. Underbara kläder som vanligt!! Må gott,
Kram från Malvas moster