lördag 18 april 2009

Det blev en liten tjej!

Mina vänner fick en underbar liten dotter den 31 mars! Och behövde ju så klart något lite mindre unisex och i mindre storlek!

Och under påskhelgen var sonens farmor och farfar här och då fick ju jag lite extra sytid!

Det blev två små bodys i storlek 50. Bodymönstret började dock med storlek 56, så jag fick minska det lite - hoppas att det passar!




Och två par byxor, också storlek 50.



Och se vad man kan göra med lite stuvbitar! Mössa, vantar, tossor och scarf!



Och Lilla Finaste M! Bara någon dag gammal och mysigt gosande med två Snoddas filtar! Bra betyg! :)




Material: Blommig- och fjärilstrikå från MG-tyger (tyvärr slutsåld nu), rosa velour från Textilcentrum, stjärnvelour från A & H, randig och vit trikå från E- slöjd och limegrön och vitt mudd från stoff & Stil!


Mönster: Till bodyn har jag utgått från ett Ottobre mönster, de andra är egna!

+ Såååå kul att sy så smått!

- Skulle väl va att fjärilarna och blommorna inte går att få tag i längre!

Tack C & G för att jag fick låna den fina bilden! :)

15 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Jättefina kläder!! Kul att få "gå loss" lite på rosa ibland ;-)

Josefinaste sa...

Men gud så söta!!! Jättefina gulliga kläder, och vilket fint knyte på sista bilden! =)

Syserine sa...

Underbart, både kläderna och tjejen! Vad små dom är!

Tygterrier sa...

Läste inlägget - sen tog jag en runda på Tradera och råkade av en slump se fjärilstyget i en auktion http://www.tradera.com/-TYGPAKET-velour-trika-jersey-muddvav-interlock-fleece-mm-auktion_89064885. Kanske lite mycket annat med i paketet men om du är desperat så ;-)

Helena sa...

Jättefint alltihop!

Lilla NovaK sa...

Vilken liten sötnos och vilka finfina kläder hon kommer att bära!

od Andulky sa...

Vilken liten sötnos!! Härliga kläder! Det blommiga tyget är ju bara så underbart!

Karin sa...

Ååå vad sött!! Vi väntar också tillönking i familjen... Min lilla Viggo ska få en kusin! De är inne NU, Så vi vänta med spänning! Vore kul att få göra nåt tjejigt i rosa.....

jonnakaos sa...

Oj va mycket fint det barnet får !!

Håller med att man får ut en massa smått ur lite stuvar :)

Kram

Bullmammas blogg sa...

Hej Anna!

Träffade lilla M idag i ljuvliga kläder från dig. Du är helt otroligt superduktig!! Förstår inte att du hinner...
Kram Moster Helena

SiriR sa...

Kjempefine klær, for en søt og heldig liten baby som får dem:)

linnzan sa...

Vilka söta bodys!

Totaja sa...

Vilka söta kläder, och filten ser verkligen gosig ut.

Gulligan sa...

jättefina...

Kool Inka sa...

Nu har också jag hittat hit. Vilket fint klädpaket bebisen fick!