torsdag 19 mars 2009

Triss i filtar!

Just nu verkar det som om allt ska göras x 3! :)

Mina underbara vänner ska ha barn när som helst, så när det kom en beställning på en filt fick den hoppa först i kön!

Bebisen måste ju ha en gosig filt!

Jag frågade de blivande föräldrarna vad de ville ha för tyger, de hade ingen aning. Så de kom över och kände och klämde - slutade med att de bestämde varsin filt. Sen blev det en bonus också! Kunde inte låta bli!

Så en filt blev till tre!


Den första är gjord i brunt uggletyg och limegrön velour, vita kantband - tjock och gosig!


Den andra är i brunt kanintyg och röd interlock, bruna kantband - så mysig!



Och den tredje är i en tunn limegrön interlock med overlockad kant, i rött för att piffa till det lite!

De dubbla filtarna är 70 x 90 cm, den enkla 70 x 80 cm.

Nu hoppas jag att bebisen tycker om dem lika mycket som föräldrarna - får helt enkelt vänta och se! :)

Material - Ugglor från Jofotex, Kaniner från JNY design, limegrön velour och interlock från mjukatyger, röd interlock från E-slöjd, mudd från Stoff & Stil!

+ Älskar färgkombinationerna och materialen!

- Ja....skulle vara kantbanden då. Är inte van att sy kantband på vändbara saker, lite pilligt, men övning ger färdighet och lite utmaningar måste man väl ha!?

19 kommentarer:

OttoPippi sa...

Mysiga!!

TuvaLiten sa...

Ja de såg gosiga ut alla tre, tror säkert bebisen kommer älska allihopa. Är nästan så man själv skulle vilja ha en stor filt med kaniner och plysch ;-)hmm...why not! det tåls att tänka på :)

Helena sa...

Jättefina!

Doris_Assar sa...

Åh, vad fina! Jag har också några filtar nästan klara, kämpade också med kantbandet... Men på den 3:e ska jag sno ditt upplägg med overlockkantning.. hoppas det går bra? :-)

Lallis/Helene sa...

Vilka fina och gosiga filtar!

Äppel Päppel sa...

Jättesöta och gosiga!

od Andulky sa...

Jättefina!! Vill nog också stjäla idén! Den är ju toppen!! Hoppas det är ok?
/Anna

Anna-Snoddas sa...

Tack för era snälla kommentarer! :)

Doris assar & Anna - Självklart är det okej! Är ju inte direkt först med den idéen - men kul att kunna inspirera! :)

Camilla Porsman sa...

Man kan omöjligen ha för många filtar, det är min paroll! :-D Jättefina tygval också.

Kort og Søm sa...

Takk for hyggelig hilsen hos meg.
De teppene var kjempe fine, tipper de blir godt mottat og mye brukt!
Hilsen Fredrikke :o)

Retro Elephant sa...

De ser väldigt gosvänliga ut :)

Kul att du gillade min nya bloggrubrik :)

//Lina

Madelene sa...

Tack för ommentaren i min bogg :0) Vilka mysiga filtar!

Madelene sa...

hmmm....lägger till ett k till förra inlägget :0)

Madelene sa...

Ha ha...lägger väl till ett l med då :0)

Lena H sa...

Otroligt fina saker som du syr, gillar!! du kan aldrig gissa vilken filt som jag gillade bäst :-)

Strömming sa...

Vilka gosiga filtar!

Krimskrams sa...

Åh vilka ljuvliga filtar! Jag har aldrig sytt någon filt själv för det går ju åt så mycket tyg tycker jag, men nu fick jag lust att göra en filt till vagnen :-)

Idén till de virkade fotbollsmobilerna lånade jag själv från en tidning så det är bara roligt om någon annan också blir inspirerad!

camilla sa...

underbart! i löööv filtar!

linnzan sa...

Vilka fina filtar! De ser så gosiga ut.