fredag 6 mars 2009

Sjukt virkat!

Ja, sonen hann gå ett par dagar på dagis innan det var dags för en ny förkylning! Trist, lilla älsklingen, alltid är det något! :(

Och inte får jag sy när vi är hemma heller, men virka går för sig! Så nu fick jag klart min hexagonfilt! Och det är INTE kul att fästa alla dessa trådar! ;)
Mönstret var på engelska, men snälla Crochetra översatte det till svenska och gjorde dessutom en jättebra bildserie! Tack snälla!


Filten mäter ca 70 x 55 cm och passar nog bra i en liggvagn eller dyl.



Jag bara älskar färgerna funderar, på att göra en stor filt med likadana hexagoner som den nedersta! Ännu fler trådar att fästa!




Sen blev jag äntligen klar med ett par beställningar ikväll som legat sen förra helgen. En halstub med knappar och 4 par handledsvärmare. Hur jag gör dem ser du HÄR och HÄR!



13 kommentarer:

Y sa...

Snygg filt!!!!

Doris_Assar sa...

Snygg, men vilket tålamod du måste ha!!

Äppel Päppel sa...

Vilken fin filt! Åh, vad jag vill lära mig virka!

h/saltaste bönan sa...

Superfin! Hur mycket jag än försöker lyckas jag aldrig lära mig mormorsrutor. Tappar räkningen och tålamodet och får sitta och repa upp hela tiden. Men nu är jag sugen på att försöka igen.

plyschmyran sa...

Jättefin! Vilket jobb.

Sagofe sa...

Skitsnygg, verkligen! Färgerna var helt underbara.

Ha en bra helg.

Kram

od Andulky sa...

Jättefin filt!!

Anonym sa...

Åh, vad fin den blev! Du jobbar snabbt verkligen :) Och utan lilla blåa nystanet...
Kraaam Charlotta

Lallis/Helene sa...

Så fin!!!

Lilla NovaK sa...

Oj, vilket dunderjobb, men finfint blev det ju! =)

Johanna sa...

Hej kikar in här. Vad duktig du är! Hoppas på att kunna bli lika duktig som dig en dag. Hur gör man för att följa din blogg? Ser ingen "följabloggknapp".
Häls Johanna

Heimlaga sa...

Det var ett nytt mönster för mig! Typ "mormorsrundlar"! Jag skulle dock aldrig ha tålamod att göra en själv...

Anonym sa...

Tyckte minsann att jag tittade in här häromdagen och såg din filt.. tänkte jag skulle gå in igen för att se om du möjligtvis kände för att dela med dig av varifrån mönstret kom.. men jag måste vara helt förvirrad? Vart skrev jag någonstans?? Jag hoppas att jag skrev att jag blev väldigt förtjust i filten och att jag tackade för att du gav dig till känna i min blogg, för det var verkligen mycket fint att se härinne!! :-)
/förvirrad