fredag 10 april 2009

Vuxet!

Bloggens första vuxenplagg har sett dagens ljus! Min kära vän K förälskade sig så i det här tyget, och frågade om jag inte kunde sy upp ett nattlinne till henne!
Klart jag kunde. Men oj vilken skillnad mot att sy barnkläder, helt plötsligt satt man där med metervis med tyg! :)

Men kul var det och både jag och K är nöjda! :)


Och en beställd liten klänning. Den ser lite kort ut, men det tyckte jag inte att den var innan jag lämnade den ifrån mig! ;)


Material: Blommig trikå från MG-tyger, vit mudd - Stoff & Stil, röd velour -Jofotex, svart mudd -kommer inte ihåg!

Mönster: När jag gjorde nattlinnet ritade jag av en favorittröja och förlängde till hellängd, klänningen - eget.

+ Att nattlinnet blev så himla bra, och att K blev så nöjd!

- Att vi missuppfattade varandra lite när det gällde klänningen.

Ha nu en fortsatt skön påskhelg!
Kramar, Anna!

1 kommentar:

K sa...

Nattlinnet är invigt! Å vad jag har sussat gott! Det räcker mig till fotknölarna, precis som jag ville, och nattlinnet är helt enkelt ljuvligt!