lördag 15 november 2008

Öva, öva, öva!

Det är ju inte det lättaste att sy i benmuddar med overlocken. Men övning ger färdighet säger de ju. Passade på att beta av UFO-högen lite. Två par av byxorna har legat tillklippta ganska länge, det tredje paret gjorde jag till tröjan jag sydde förra veckan. Två par i storlek 92 och ett par i 98. Extra långa muddar, praktiskt när man ska på med extra strumpor och stövlar. Grön velour från Tygvaruhuset, brun velour och mudd från Jofotex!

Och så här fin blev Noah i sin nya tröja!


Har haft tid att klippa till tyg idag, nu ska jag bara försöka sätta mig och sy också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

tröjan är ju superfin på !!! vad jag längtar tills jag kommit igång med jobb så jag med kan köpa lite fin velour i olika färger :) finns inte så stort utbud här i stan :(
har du fått post av mej ännu? jag hoppas du inte känner att du gick back! säg till i så fall! :) jag trodde ju inte jag skulle få så mycket tyg av dej :) när min feber (fick 39.2 idag) gått över blir det djungelbyxor till pojkarna :)
ha en bre helg!

lilla hjärtat sa...

Så fint set, älskar både velouren och ugglorna.

Anna-Snoddas sa...

Tack ska ni ha!

Tisa-inte än, kommer nog på måndag,spännande! =) Absolut inte, som sagt skiljer sig meter priset ganska mycket=) Krya på dig!

Anonym sa...

åh så fina dom här är! vad kostar ett par :-? (tänk dig en fl-gubbe)