måndag 10 november 2008

Ännu en omlott!

Jag tycker luvtröjor är så himla fina, men väldigt opraktiskt på min lilla kille! Ville därför prova att göra en omlott i lite större modell! Mönstret jag hade slutade på 86, den färdiga tröjan är en 98 om inte en 104. Har legat halvfärdig några dagar i väntan på kantband och fållning, men nu är den klar. Har ett par tillhörande byxor tillklippta, men de vill jag inte sy ihop förrän jag fått igång overlocken! =) Velour från Tygcentrum, mudd från Jofotex, utgått från ett Ottobre mönster!
Lite stor blev den men den funkar, och Noah tycker om den! Byxorna fastnade äntligen på bild!Svårt att få bra bilder på en kille som aldrig är still!
Satte sig en stund...
Sen bar det iväg igen! Benen fulla med spring och ögonen med bus, fastän förkylning och feber!
Vi hade läkartid till skrutten idag då han mått dåligt ett tag. Det första läkaren (en ung tjej) sa var - Vilka mjuka, sköna kläder!
När vi sen skulle gå frågade hon vart man köper sådana fina kläder! Hmm...jag har sytt dem själv! Sträckte nog lite extra på mig när vi gick hem! ;)




2 kommentarer:

Anonym sa...

kläderna är jättejättefina! och visst är det härligt att få kommentarer på kläderna man själv har sytt :)
hoppas lille killen blir frisk snart!

OttoPippi sa...

Vad kul!

har själv ännu inte gjort ngn omlott och tycker alla som har det är jätteduktiga :-)