torsdag 13 november 2008

Grönt är skönt!

Igår färgade jag mitt första tyg, och det blev jättebra! Det blev både kaniner, ugglor och vit interlock. Även ett par bitar mudd fick åka med! Behövdes dock lite mer tyg för att komma upp i rätt vikt. Så då slängde jag in en bit av piké stuven jag köpte i lördags. De orange ränderna är i polyester så de tog inte upp färgen, tyckte det blev jättehäftigt! Tyget är lite grönare än på bilden!
Ska nog gå och klippa till lite gröna ugglor!
Har provkört overlocken nu - den går som en dröm, och det går ju så snabbt! Lite trixigt med benmuddarna på brallorna bara, men det är väl en vanesak! =)

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Jag stod och tittade på rosa färg igår, men blev för snål ;-)

Det är annars ett bra sätt att förändra på. Väntar med spänning på resultat.

Anna-Snoddas sa...

De hade inte färgen i "min" butik, så jag frågade om hon kunde ta in den. Det kunde hon om jag köpte hela paketet - 4 förp. Så det gjorde jag och hon va så gullig så jag behövde bara betala för 3! =)

OttoPippi sa...

Det är så himla kul att färga tyger!!!! Coolt resultat!!

florin design sa...

Åh, vad fina de blev!

Å muddarna har du snart fått in snitsen på :-)