måndag 3 november 2008

Lite ugglor!

Den här bodyn har varit klar ett tag, men legat och väntat på tryckknappar. Använde stuvbitar jag hade liggandes, uggletyget räckte bara till bakstycke och ett framstycke. Trist! Men då kom jag på att Yrväder gjort en omlottbody utan omlott! Och då räckte tyget precis! Tack Yrväder för inspirationen! =) Uggletyg och vit interlock från Jofotex och grön tjockare interlock fyndad på Tradera. Och så har jag fått händerna på mer ugglor och lite annat smått och gott - tack Älsklingsfrö! Blev ett par byxor i den gröna interlocken till också, mjukt och skönt tyg - synd att det snart är slut!

Knapparna hamnade inte så bra, men det duger!
Utgått från ett Ottobremönster till bodyn, byxorna är mitt egna. Storlek 50/56.


2 kommentarer:

Anonym sa...

tjusigt :) den gröna färgen är ju jättehärlig!! mina ögon gillade att vila på den :)

LinSar sa...

Va fint det va med grönt till.