lördag 8 november 2008

Syfestival! =)

Man blir så glad av tyg - iallafall jag! Blir väl inte lika glad nästa gång jag kollar kontot, men, men...
Jättekul var det ju dessutom att få ansikten på några andra sybloggare - Nea Nobelle, Kokalal, Älsklingsfrö, MimiS och Tre små stjärnor, jätteroligt att träffa er! Hmm...hoppas jag inte glömde någon.
Hittade en liten fyndhörna längst in på mässan, 25:- /stuven. Den blå/vita, blå och röda är stretchfrotté, den vita med orange ränder är ett pikétyg!
Sen var jag och klämde lite på Mg-tygers tyger - tyckte deras monter var väldigt rörig och svårt att se vad de hade. Hittade iallafall lite tyger, de två blommiga är bomullstrikå och det randiga och prickiga viscosetrikå!
Hade lagt undan lite tyg hos Nea Nobelle, var bara tvungen att ha mer av det randiga velourtyget. Det blev även brun och gräsgrön velour och brun/röd campan, ska bli kul att testa den. Thea pratar sig varm för den , det lovar ju gott! ;) Sen kunde jag inte låta bli E - slöjds trikå, första gången jag köper den men antagligen inte den sista!
Blev också några nystan Eko ull, har fått dille på tofflor just nu. Hittade också lite spillbitar av skinn - perfekt att ha under tofflorna!
Sist men inte minst råkade en sån här följa med hem.....ooops! Har längtat efter en overlock länge nu och min bror skulle hjälpa mig genom lite kontakter. Men det har tagit lång tid nu och när jag såg denna enkla lilla skönhet kunde jag inte låta bli! Jippiii!
Ha en fortsatt trevlig helg!





8 kommentarer:

Carolina sa...

Låter som en trevlig dag ;)

Lycka till med OL, det är verkligen skitkul och smidigt :)

Anna-Snoddas sa...

Det var väldigt trevligt, nu har man dock ont lite överallt - tyg väger mer än man tror! ;)

Erica sa...

Ha ha verkar som det var fler än jag som kom hem med händerna fulla :) Dock köpte jag ingen maskin, men ska göra det i morgon. Jag såg också den där hörnan med 25kr stuven men det var så rörigt och så mkt folk att jag hoppade den.. missade en del där såg jag :/

Helena sa...

Åh vad mycket fina tyger du har köpt! Och vad kul med en OL!

Mimmi sa...

Säger detsamma - trevligt att träffa och får ett ansikte ;-)

Grattis till din nya maskin, det är lycka i hela kroppen.

Sandra -Vildkatten sa...

Va roligt att du gjort så många fina inköp. Jag får hoppas på att det blir en syfestival i malmö för min del till våren.

HugOlle sa...

Ja du var nog snäppet värre än mig! Hade också trötta armar efteratt ha släpat hem mina tygkassar! Verkar som handlade på exakt samma ställen hehe! Missade också en hel del i Wedas fyndhörna. Men som sagt det var lite rörigt där o även på MG's monter. Va kul med en ny OL! Grattis!! Nästa år ska en sån skönhet få komma hem till mig, men jag är inne på en från Janome (Janome Evolve / OL & CL).

OttoPippi sa...

Grattis!!! Vilken underbar helg!!!!