tisdag 11 november 2008

Flera tofflor!

De första tofflorna jag gjorde blev ju för små, men det blev istället till ett byte. Kul! Har fått dem godkända på mejl, så då kan jag ju visa dem här. Mottagarens intressen är bland annat hundar och bollar. Funderade på att brodera något, men sen hittade jag filtnålar på Panduro. Kom ihåg att vi nålfiltade på syslöjden i mellanstadiet, kunde jag då så kan jag väl nu! =) Bollen gick väl ganska smärtfritt, sen var det hunden....sambon tyckte att det såg ut som ett vildsvin - kan ju säga att jag gjorde om den efter det! Har ju stickat lite fler tofflor sen dess. Men det är ju såååå tråkigt att sy ihop dem, går ju relativt snabbt, men kommer mig inte för att göra det. De får följa med på syjunta ikväll, så ska de nog bli klara för tvättmaskinen. Hoppas att något av de snart 3 paren passar sonen, annars får jag väl köpa ännu mer garn! ;)
Det är iallafall kul att de går såpass snabbt att sticka!

6 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vad snygga!!!
Ännu en sak man skulle vilja lära sig;-)

Carolina sa...

Jättefina!
Vad använder du som halkskydd under?

Anna-Snoddas sa...

Tack!
Carolina - Touch gloss textil från Panduro!

Carolina sa...

Aaah tack!
Ska genast inhandlas ;)

Heimlaga sa...

Jättefina tofflor! Men det verkar lurigt att få dem att krympa till lagom storlek...

Anna-Snoddas sa...

Ja, det är inte det lättaste! Vi får se hur nästa omgång blir! Tovade dem idag!