fredag 19 december 2008

Virkade bakverk!

Det här är vad jag har pysslat med framför TV:n om kvällarna. Och jag är så nöjd över resultatet, om man får säga det själv! ;) Detta var vår julklapp till dagis, och de blev jätteglada! Några av barnen provsmakade t.o.m. de tyckte dock att det var lite trådigt!


1 tårtbit, 2 kanelbullar, 3 dammsugare, 4 syltkakor och 5 oreos, nu kan de lära sig räkna också!


Personalen fick var sin halsdukstub, och de tyckte att det var roligt att få något annorlunda och användbart!




15 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin och ambitiös julklapp till förskolan!

Vindling sa...

Ser smaskens ut!

prickig design sa...

Oj, jag antar att de blev väldigt glada!!Smart!Tror att de flesta fröknar har lite för många ljuslyktor...=0)
Har du mönster på bakverken eller har du gjort dem på fri hand?
Mycket fina!!

Anna-Snoddas sa...

Syster Blå- Har länkat till mönstrena! :)

Tack!

Sagofe sa...

Fin julklapp! :-) Måste också lära mig att göra såna saker.

Äppel Päppel sa...

Åh, vad mysiga och mumsiga! Vilken bra idé det där med att de samtidigt lär sig räkna! Supersmart!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Så fint alltihop ;) /Karolina

Krimskrams sa...

Så mumsigt det ser ut! Hur långa och breda gör du halsdukstuberna? Vore roligt att testa!

Erica sa...

kan du virka också!?! Nu blir jag lite avis.. Nål och tråd i varianten större än sytråd och synål kan jag inte hantera :) Åh, vad fina sakerna blev!!

Anonym sa...

så tjusigt!
Jag vill ha virkade bakverk till W, fy sjutton så roligt.

Kicki sa...

Gud så fina!!! Förstår att de blev glada. Kanske ska ta o damma av mina virkkunskaper och ge mig på ett försök :-)

Kram

OttoPippi sa...

De måste ha blivit jätteglada!! Så kul och bra grejer!! Känner en liten klump i magen att jag inte gjort nåt till våra tjejers fröknar....

florin design sa...

Oj, vilken fin present att ge bort till dagis!

Helena sa...

Jättefina bakverk! Pepparkaksdräkten är jättefin också!

Tiro sa...

Så fina "bakverk". Jag ska nu äntligen få lära mig att virka av en kompis som flyttat 200 m från oss.