söndag 7 december 2008

Lite mer beställningar!

En kompis ville ha ett velourset till sin dotter. En ärmlös tunika och muddbyxor. Har aldrig sytt någon ärmlös tunika förut, och raglanmönstret jag gjort funkar ju inte riktigt utan ärm! Hittade ett mönster på ett klänningsliv som jag utgick ifrån, och jag är väldigt nöjd med resultatet! Underbar Hilco velour från Nea Nobelle och mudd från Stoff & Stil. Mitt vanliga byxmönster i storlek 92.
Så härlig färg på velouren!

I höstas sydde jag en vändbar "halsduk" till Noah, en tub man bara drar över huvudet! Funkade så bra så jag sydde en till mig själv också, i bruna ugglor, så jag slipper frysa om halsen! Ett par av mina arbetskompisar tyckte också att de såg mysiga ut, och beställde några! De är sydda i E-slöjds trikå, mjuk och skön. Två randiga med svart baksida och en svart med röd baksida, den har även knappar, allt enligt beställarnas önskemål!





12 kommentarer:

Annelie sa...

Gu så snyggt set! Å smarta tuber.... måste testas :)

Vindling sa...

Fina saker! Underbar färg på byxor och tunika.

Bustråden sa...

Fina!, Bra ide på halsduk

Lena H sa...

Halsduken förstås =)

Lena H sa...

Tar det en gång till..
Jättesnygg och skön halsduk, gillar!

Krimskrams sa...

Tunikan blev jättefin! Måste prova att göra en sådan halsduk. Du har ingen bild på hur det ser ut när halsduken sitter på? *nyfiken*

Anonym sa...

vad mycket du hunnit sy! har inte hunnit mycket mer än att kolla bilderna mellan alla jobb men det är superfint! :) men ska SNART sätta mej :)
du har en utmärkelse på min blog oxå :)

OttoPippi sa...

Jättesnygga grejer!!! Älskar modellen på dina brallor! Och setet blev väldigt fint ihop!

Himla smarta tuubar också!

Anna-Snoddas sa...

Tack för alla snälla kommentarer! Blir så glad! :)
Jenny - ska se om jag får till någon livebild sen.
Tisa - Tack snälla! :)

plyschmyran sa...

Vilken bra idé med tuben! Snygga färger.

Anonym sa...

tjusigt värre!

Anonym sa...

Fina tubar. Jag hade tänkt sy en sån till min Stora och fick tips om din sida. Har du någon idé om vilka mått man ska ta till en 11åring med 53 i huvudmått?