torsdag 11 december 2008

Min lilla pepparkaksgubbe!

Imorgon är det dags för Luciafirande! Kläderna har varit klara länge, men har inte fått på kristyren förrän nu. Har inte orkat sy nu när jag är sjuk, men sitta i soffan och tråckla lite funkade. Noah ska vara pepparkaksgubbe om inte det syns! ;) Mitt vanliga byxmönster och lite förstorat tröjmönster. Mössan lite snabbt uppritad. Allt sytt i underbar Hilcovelour från Nea Nobelle. Har som sagt bara tråcklat på banden och knapparna, så man kan använda det efter jul också! :)


Ska vara bekvämt så det blev mössa istället för hatt! Dessutom kan han ju använda mössan i vår om man tar bort kristyren!


Funderade på om jag skulle göra knappar av tyg, men orkade inte sätta mig vid symaskin, så det blev virkade knappar istället. Tycker att det blev väldigt fint!





13 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Virkade knappar blev jättebra.
/klockarbarn

Erica sa...

oj vilket fin pepparkaka :) hoppas luciatåget går bra och att du är kry nog att gå dit och titta på!

Anonym sa...

Det blev ju jätte fint med virkade knappar.Krya på dig. Kram Åsa

OttoPippi sa...

Oj, oj, oj vilken fin outfit!!!

Alla verkar vara sjuka nu... Krya på dig!!!

Efter mkt om moch men kom faktiskt hela vår familj iväg på lussefirande idag! Jättekul!

LittlePoppins sa...

Gud va söt dress!! Jättefint med de virkade knapparna.

Anonym sa...

Vad fint set! Knapparna blev ju jättefina.

Tiro sa...

Jättegulligt!!!

Vindling sa...

Men vilken sötnos!

Anonym sa...

Men ååååååååh!
Grymt! Han var lätt finast på det dagiset iaf! :)

Anna-Snoddas sa...

Tack! Lussefirandet gick jättebra! Och Noah var absolut sötast av alla (inte alls partisk ;))!

LilleBus sa...

Pepparkaksdressen var jättefin, kul att du sydde eget istället för att köpa.... Får lite dåligt samvete, jag hann inte sy detta året till min tös....

plyschmyran sa...

Snyggt är inte nog, dräkten blev ju helt extremt snygg!!! Den finaste lussedräkten jag har sett. Ser ju väldigt arbetat ut med virkade knappar. Verkligen fint.

Krimskrams sa...

Åh så fint! Hoppas jag kan sy något så fint till min lille nästa år :-) Ska komma ihåg de fina virkade knapparna.