söndag 5 oktober 2008

Också lite presenter!

Två av mina närmaste kompisar fick barn i våras! I doppresent fick de små tjejerna ett sånt här set. Lilla E fick ett i brun velour och bruna kaniner (hoppas på kort så småningom). Tänkte redan då att det skulle va fint med en omlottröja till, men hade inte tid då. Men nu så är de klara och ska levereras på tisdag. Då ska jag ta med de rosa byxorna hem och klippa av dem lite, de var i längsta laget! Håller på med tillhörande mössor, scarf och vantar. Passar nu till hösten! Mönstret är ett omgjort Ottobre, nr 6/2007 mönster 6, storlek 68. Ville inte ha kantband runt hela, utan gjorde knytband istället, tryckknapp på insidan och satte muddar i ärmarna. Blev väldigt nöjd! Vill sy mer så här smått, det är så fint! Min lilla bebis drar ju 92 nu helt plötsligt!
Är väldigt förtjust i den bruna, blev så fint med det vita till, men sen älskar jag ju brunt! Kanske ska skaffa en liten till, så man får sy lite smått!? ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad fina de blev! har oxå sytt lite omlotter förut och kantningen och jag är inte bästa vänner. har inte tänkt på att man inte behöver kanta hela tröjan så tack för tipset :)

Anna-Snoddas sa...

Tack! Man märker att övning ger färdighet iaf! Ville ha knytband på de här och då kändes det bättre att förlänga kantbandet isf att sy fast ett till. Gäller bara att komma ihåg att lägga till sömnsmånen för fållningen när man klipper ut! =)