söndag 5 oktober 2008

Turkosa kaniner!

Nu har jag äntligen sytt klart mitt första plagg i det turkosa kanintyget, har legat tillklippt ett tag men det har hela tiden kommit något annat i vägen. Blev en raglantröja med bruna ärmar och muddar. Tyg från JNY design som snälla Älsklingsfrö hjälpte mig med då det är slutsålt sen en tid tillbaka. Kvällen innan det var dags för dagisfotografering kom jag på att jag ville att Noah skulle ha ett Snoddas plagg på sig. Hade inget som var rent eller passande. Så det var bara till att rota bland tygerna. Det blev en uggle t-shirt med gröna kantband. Jättefin på Noah! Han ville inte ställa upp på bild idag, så det kommer senare. Uggletyg från Jofotex och grön lite tjockare interlock inropad på Tradera.
Är så nöjd med mitt raglan mönster, smal och lite längre tröja! Snart måste jag ju ha större storlekar, så jag får väl försöka fixa det. Tycker att det är ganska lätt att göra mönster som passar nu. Men att förstora och förminska känns svårare. Men det är väl som med allt annat, man måste bara våga!

4 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte fina båda två.Blev säkert jättefina kort

Bustråden sa...

Vad fina de blev fint med det gröna till ugglorna!

Carolas Bod sa...

snygga. Är ett stort fan av kombinationen brun-turkos :-)

Anna-Snoddas sa...

Tack! Älskar kombinationen brunt-grönt och brun- turkost, eller rättare sagt brunt- det mesta! =)