torsdag 23 oktober 2008

Kollektion Mini!

Sonens garderob är snart fylld till bristningsgränsen, men jag kan ju inte sluta sy för det! Kul att prova på lite mindre storlekar, och någon gång vill vi ju ha ett syskon till Noah. =) Det här setet är i storlek 56, bodyn är från Ottobre. Det är även grunden till tröjan, dock är det inte mycket kvar av orginalet! Byxmönstret är eget. Elefanterna är från Jofotex, velouren är Hilco från Nea Nobelle, mudd från Tygvaruhuset (tror jag). Har blivit sååå förälskad i denna velour, underbar kvalitet och färg!
Ovant att sy så smått - men så kul!

Har klippt till mer Hilco velour idag - randig, hoppas att jag får sy i den imorgon! Det blir ett likadant set till i storlek 62 och byxor till sonen! Jag vet att jag sa att garderoben var full, men han behöver ju alltid byxor att växa i!? ;) Eller hur?
Och om någon skulle ha missat det...jag fullkomligt älskar brunt!

8 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte härligt set du sytt

OttoPippi sa...

Jättefint set som jag hoppas man får en livebild med syskonet i en vacker dag :-) :-) :-)

Botilda sa...

Å så fint och fräscht! När jag ser såna kläder beklagar jag att jag inte började sy förrän barnet var dryga året. Jag missade de där små bebiskläderna...

Anna-Snoddas sa...

Ja, det var verkligen synd att man inte kom på att det var så kul att sy lite tidigare - jag började ju med 86!
Ottopippi - Absolut, men det är inte ens på planeringsstadiet än så du får vänta ett tag! ;)

lilla hjärtat sa...

Jättefint set, brunt och vitt är så fint ihop.

Unknown sa...

va stilrent å snyggt!!
**erika**

Anna-Snoddas sa...

Tack! Kul att du hittat hit! =) Tycker själv att brunt och vitt är så himla fint!

Anonym sa...

ojojoj! underbart underbart underbart!