söndag 12 oktober 2008

Mera "flanter"!

Ja, som jag sagt tidigare vill sonen alltid ha flanterna på sig, och nu i helgen har jag äntligen orkat sy lite! Blev en gul och en brun, med röda ärmar och muddar. Mudd från Textilcentrum, resten från Jofotex. Ärmarna är singeljersey, och höll på att göra mig galen! Den är ju halft omöjlig att både klippa och sy i, den bara krullar sig! Men mjuk och skön är den iallafall! Sen blev det lite färgglada velourbyxor. Har haft den gula velouren sen i somras och längtat efter att sätta saxen i den! Men jag har inte hittat någon gul mudd i rätt färg, att det finns så många konstiga nyanser av gult är ju helt otroligt! Men förra helgen hittade jag den på Tygvaruhuset! Blev väldigt nöjd med de här, har ju ganska mycket byxor till sonen, så jag förstorade mönstret något. Satte en längre mudd nertill, så det gjorde att de passar redan nu! Gul velour och röd mudd från Jofotex, röd velour från Nea Nobelle! Skönt med enfärgade byxor, mycket lättare att matcha! Synd bara att det är så svårt att hitta passande muddar!
När älsklingen såg tröjorna, slet han av sig den han hade på sig, -FLANT! Sötisen! Byxorna är lite långa men de sitter uppe med mudden, som inte ens syns! De kommer räcka ett tag!

Får man något gott att äta kan man stå still en stund! =)

Sen har jag sytt min första beställning också! =) Men den glömde jag förstås att fota innan leverans. Två fleecefodrade mössor, en med bruna elefanter och en blårandig! Kul när folk gillar det man gör!






13 kommentarer:

Helena sa...

Jättefina kläder! Elefanttyget är alltid lika snyggt!

Zahra sa...

Jättesnyggt!
Jag vill också sy men väntar in min beställning från jofotex som förhoppningsvis kommer imorgon :-)

LinSar sa...

Härliga elefant set

Annelie sa...

Hej! O vad fina grejer du gör! Länkar dig i min blogg om det är OK?
Passar på att fråga vad du har för symaskin?

Anna-Snoddas sa...

Tack ska ni ha!

Morvern-självklart är det ok, lägger till dig också. Jag syr på en Hugin, lätt och enkel, ska köpa en overlock snart! =)

Carolas Bod sa...

Snyggt. Och det ser så otroligt mysigt ut

Erica sa...

snyggt! Elefanter blir nästan alltid snyggt. Gillade färgkombon bruna elefanter med det röda. Snygga byxor till!!

Anonym sa...

jättefina set!

Retro Elephant sa...

Vilka fina kläder du syr. Första gången jag kikar in här på din blogg men inte den sista :)

//Lina

Anonym sa...

Snyggt!

Anonym sa...

han som beställde mössorna bara älskar dom och säger tack snälla granne kram cattis och vincent

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Hej...tack för ditt inlägg.
Jag gillar inte singeljersey...finns roligare tyger at arbeta med. Mendina tröjor blev super fina ändå trots trasslet. /Karolina

Anna-Snoddas sa...

Tack för alla snälla kommentarer! =)