lördag 3 januari 2009

Lennytröja!

Har velat göra en v-ringad tröja av det här tyget sen första gången jag såg det, och nu har det äntligen blivit av! Är så nöjd med den, älskar den!


Höll på att bli tokig ett tag - inte lätt med mudd i en v-ringning insåg jag! Men med lite sprättande och tålamod så gick det! Det är ju inte direkt ett tyg man vill lägga i UFO-högen (UFO = Unfinished objects), det är det alldeles för fint och dyrt för!


Och lilla älsklingen godkände tröjan! Klappade sig på bröstet och sa - Fiiin! Värmer ett mammahjärta! :)




24 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vad fin och tyget är ju bara så snyggt.

Bustråden sa...

Den blev bra, tycker det blev bra med vringningen!

Erica sa...

SNYGG! V-ringning har ja varit sugen på men inte vågat mig på ännu.. Har fått för mig att det bara är så svårt att få till det, men som du skrev, med lite tålamod så går ju det mesta :) Grattis iallafall för att den första tröjan med v-ringning blev så snygg.

Lallis/Helene sa...

Åh så snyggt! Och vilken mönsterpassning på ärmarna, jag är imponerad! Skaffade en bit av det tyget på syfestivalen men har inte satt saxen i det ännu, har så svårt att bestämma vad det ska få bli. Men en v-ringad tröja vore ju inte helt fel....

Anna-Snoddas sa...

Tack vad söta ni är! :)

Annelie sa...

Hej! Tycker du syr så fina grejer, så när jag fick en utmärkelse o därmed chansen att länka 7 bloggar så ville jag ta med din blogg. Hoppas det var ok?

Anonym sa...

Det blev ju jättebra som tröja! De flesta andra bloggar jag sett samma tyg i verkar ha sytt byxor.
Snyggt jobbat!

Helena sa...

Jättesnygg tröja!

rino sa...

cool!

Jes sa...

verkligen en superfin tröja, snyggt med V-ringning.

LinSar sa...

Kanon snyggt set.Håller med de andra att det blev fint med v-ring

Y sa...

killen har ju rätt! fin!!

linnzan sa...

Vilken mysig dress. Den ser fantastiskt skön ut. Och vilket snyggt tyg!

mustafa sa...

fin tröja och snyggt jobbat med mönsterpassningen.

Anna-Snoddas sa...

Tack för alla snälla kommentarer! :)

Tiro sa...

Vilken mysig mysdress!

maria carlander sa...

tack för berömmet! det motiverar till fler äventyr vid symaskinen.. och du, vad mycket snyggt du gör!

LilleBus sa...

Denna dräkten är det coolaste jag har sett på länge!
Och så mjukt och gott med velour!

Erica sa...

hej!
Vet att du redan fått en, men jag ger dig en till.. En utmärkelse. Du är en inspiration och det är med glädje man kollar in här.

plyschmyran sa...

Underbar tröja!!! Älskar v-ringningen.

Karins fotoblogg sa...

Oj, vad duktig du är! jag gillar tyget. Kul att du hittade till min blogg! Tack för kommentaren :)
Ha det gott!

Krimskrams sa...

Så fin! Lenny-tyget är så härligt, men jag skulle nog inte våga sätta saxen i det om jag hade en bit ;-)

Anonym sa...

Galet snyggt tyg. Passar perfekt som v ringad tröja. Vill ha!

h/saltaste bönan sa...

Hej - kan inte låta bli att gå in och kika på den här tröjan (så har du haft sjukt många besökare senaste veckan kan det vara jag som gett utslag i statistiken). Har gjort det så många gånger nu att jag måste lämna en kommentar. Den är superfin!