fredag 23 januari 2009

Två tunika set!

Två av mina bästa vänner fick barn med ett par dagars mellanrum förra året! :) Och inte kan jag väl låta bli att sy till dem!?

Dessutom så blev det tjejer! Då får man ju passa på! :D


Tunika och velourbyxor i storlek 74.

Blommigt tyg fån Mg-tyger köpt på syfestivalen, just med tanke på lilla E!

Velourbyxor med riktigt mycket pös! :) Velour och mudd från Textilcentrum.



Även detta set är i 74. Lite stort nu, men tunikorna funkar ju som klänningar nu!

Även detta tyg är från Mg-tyger. Och jag var bara tvungen att ha det. Visste redan då att det skulle bli en tunika till lilla V!


Sen blev det ett par smalare velourbyxor till V, som hennes mamma gärna ville ha! Velour och mudd från Textilcentrum.
Ha en riktigt skön helg!

5 kommentarer:

Agneta sa...

Kanonfina set! Jag får lite sommarsug när jag ser dina blommiga tyger... man kanske ska börja med lite sommarkläder nu? =)

Lilla NovaK sa...

Ja, de var verkligen somriga! Jag sydde också en sommarklänning i går, man längtar ju sååå!! Jättefins set, båda två!

OttoPippi sa...

Härligt flickiga!!! :-)

LinSar sa...

Mycket fina set

Anna-Snoddas sa...

Tack ska ni ha! :)

Sonen har ju så mycket kläder så det får väl snart bli sommarkläder till honom också!
Känns dock lite konstigt att sy shorts och t-shirts i januari! ;)