torsdag 15 januari 2009

"Lite" försenad julklapp!

Nu har jag äntligen fått iväg paketet och det har mottagits! :) Noahs kusin lilla H fick vänta ett tag, men nu är det framme! Så nu är det fritt fram att visa det här! Hade så svårt att bestämma mig vad jag skulle göra, men till slut föll valet på en tunika och muddbyxor. Praktiskt och användbart. Är lång som en klänning nu och byxorna är också i längsta laget men då blir ju användningstiden längre i alla fall!

Samma mönster som de tidigare tunikorna men med några ändringar, kort lite puffig ärm, kantband istället för mudd, kortare och med kantband nertill!
Elefanter från Jofotex och mudd från Textilcentrum (tror jag).


Vanliga byxmönstret också, lite kortare än vad jag gör dem till min långskånk dock! Svart velour från Mjukatyger, samma mudd som ovan.

Är så nöjd med det här setet, tycker att det var snyggt att bryta av med svart, det blir inte så puttinuttigt! :)

Lilla H hade sett kakorna på min sida, och självklart fick hon sådana också!






17 kommentarer:

Sagofe sa...

Skitsnyggt! Om jag någon gång lär mig att sy så är det såna saker jag vill göra! :-)

Anonym sa...

jättefint set! och svart till röda elefanter är finfint :)

/tina-tisa

prickig design sa...

en julklapp värd att vänta på! gillar din kakburk(dess innehåll givetvis!!)!!!

Lallis/Helene sa...

Snyggt med svarta kantband och mudd till röda elefanter! Och vilken härlig kakburk!

Anonym sa...

Helt otroligt vad smarrig kakburken ser ut! Blir jätte fika sugen när jag ser dem. Skulle oxå vilja kunna göra såna där saker!!

Thyra sa...

Hej min goa svägerska (låter det inte seriöst...*ler*)! Tack SNÄLLA för helt underbart fina kläder till Hanna - och de smarriga kakorna i fin plåtburk. Vi har fikat massor sedan igår ;). Jag är så himla imponerad över hur duktig och påhittig du är - och att du hinner med allt!!Hoppas att allt är bra med er alla! Kramar!!

OttoPippi sa...

Gud så snyggt med svart till!!! Vilken bra idé :-)

Anna-Snoddas sa...

Tack för alla era snälla kommentarer! :)

LilleBus sa...

Åhh, vilken fin tunika!
Vad duktig du är :-)

//Nina

Doris_Assar sa...

Jättefint set!!!
Å kakorna sen.. wow, såna vill jag ha :-)

Veronica Tingvall sa...

Vad kul att du kikade in hos mig så att jag kunde hitta till dig. vad duktig du är! Jag vill också börja virka lite kakor och sånt nu...
/Veronica

Y sa...

Kakorna var underbara! Heter du snoddas efter bandynissen eller efter punkbandet? Undrat ett tag men inte kommit mig för med att fråga :-)

Anna-Snoddas sa...

Tack!!! :)

Y - Ingen av dem faktiskt! Vi kallade sonen Snoddas när han var liten, gör det fortfarande ibland! ;)

Agneta sa...

Kanonfin dress och kakorna ser riktigt mumsiga ut!

Lilla NovaK sa...

Vilken fin klänning! Och kakorna ser ju hur goda ut som helst!! Vad duktig du är!!

Anonym sa...

ååh så fint!
Och jag ääälskar kakorna!

BRUNo.RANGE sa...

Vilken härlig burk med kakor! Helt fettfria också ;)