torsdag 26 november 2009

Sommarkänslor!

Ja det är nästan vad jag får när jag ser de här klänningarna! Fick en beställning för ett bra tag sedan och de levererades för ett bra tag sedan, de har bara inte lyckats ta sig in på bloggen förrän nu!
Beställarens dotter hade fått den småblommiga klänningen i present och ville ha en liknande. Sen ville hon gärna ha en klänning med rullfåll också!

Deras gemensamma val blev till slut rosa med blommor och det underbara djungeltyget!



Den rosa med en lite volang och rullfåll!



Och en raglanklänning!

Material: Rosa stretchjersey från mjukatyger, djungeltyg från JNY Design.

Mönster: Egna

Övrigt: Är så nöjd med dem, syr ju inte så mycket klänningar så det är ju bara så kul! Och beställaren var också nöjd! Hoppas att vi får se lite livebilder! ;)

Tack för alla snälla hälsningar till sonen, han mår bättre men hostar ganska mycket. Nu är det jag och sambon som har ont i halsen. Får hoppas att det vänder snabbt, vi ska ju på mysigt adventsfika i helgen! :)

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Åh, de var ju jättefina, gillade spec den rosa. Längtar tills M blir större och går så hon kan börja ha klänning oftare!
Hoppas, hoppas ni blir friska till sön, så vi ses.
Kram

Erica sa...

Åh vilka fina!! Speciellt den rosa. Den skulle jag vilja ha till mig själv:) Så härligt somrig så här mitt i vintern!! Det behövs..

od Andulky sa...

Jag bara älskar den rosa!!! Hur fin som helst! Den andra är också läcker! Krya på er!