fredag 11 september 2009

Hopplös...

...har jag blivit på att blogga! Men syr gör jag :)

I början av sommaren fick jag en beställning på en klänning och ett linne. Men då det drog ut lite på tiden så ändrades det till en klänning och två(!)tröjor istället!

Så här blev det, beställaren valde själv tyger - tycker att de blev jättehärliga!


Och en fjärilsklänning, liknande den som finns HÄR! Älskar rullfållen, det blir så fint!



C är en återkommande kund så det fick följa med en liten bonusmössa också, då jag vet att lilla N är mösstokig!


Material: Stjärnor från underbara JNY Design (som halvt ruinerar oss med sina ljuvliga tyger ;)), det blommiga och mudd kommer från Stoff & Stil! Fjärilstyget kommer från MG-tyger.

Mönster: Tröjorna har jag utgått från ett Ottobremönster, eget till klänning och mössa!

Övrigt: Har fått en megabeställning! Min älskade vän gifter sig i oktober och jag ska sy brudklänningen! :/ Och tärnklänning och dotterns klänning! Lite läskigt är det! Sen är den stora frågan vad jag ska ha på mig själv! :)


3 kommentarer:

Ett Tu Tre sa...

Vilket uppdrag - att sy hela bröllopsstassen - kanske läge att köpa något färdigsytt till dig själv när det är dags, eller så är du så igång på festtemat att det går av bara farten.
Beställningströjorna och klänningen var fina, klännigen perfekt för en brittsommardag nu i september.

Lilla NovaK sa...

Jättefina! Klänningen fastande jag lite extra för, verkligen underbar!

Vilken ära att få sy brudklänningen, och vilken press!! =)

od Andulky sa...

Oj så mycket fint! Håller med om rullfållen, tycker det är jättefint!!!