tisdag 25 augusti 2009

Sååå nöjd!

Fick lite sytid i helgen! Har länge tänkt att sy ett par enkla muddjeans till skrutten och när jag var på Stoff & Stil i somras så passade jag på att köpa lite tyg!
Men ju mer jag tänkt på jeansen ju mer ville jag ha på dem!
Det slutade med at det blev fickor både fram och bak, dekorsömmar överallt och ett ok bak! Tycker att de blev jättesnygga! Dessutom sitter de ju snyggt på grabben! :)


Mudd både uppe och nere! Min lilla sjukling poserar så tappert!

En fuskgylf blev det också!


Röda dekorsömmar...


Framfickorna är gjorda i muddväv så de är mjuka mot huden!



Var tvungen att vänta med att blogga om dem då de inte gör sig särskilt bra liggandes på golvet! Det behövdes verkligen ett par livebilder! :)

Material: Jeanstyg och mudd från Stoff & Stil!

Mönster: Utgick från mitt vanliga muddbyxmönster, breddade lite och delade det så att det blev fram- och bakstycke!

Övrigt: Som sagt - jättenöjd med dem! Tog ju ett tag att göra så vi får väl se om jag gör om dem. Har ett randigt jeanstyg som ligger och väntar!


9 kommentarer:

Liza sa...

toksnygga!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag förstår att du är nöjd. jag är så impad av att du syr jeans och får till dem så bra.

Lilla NovaK sa...

Verkligen assnygga!!

Aleisa Ribalta sa...

superfina, proffsiga och snygga, jeans är inte alls lätt

Karin sa...

Jättefina! Blir sugen till min lilla tjej... Om du tar bra betalt kanske du orkar göra fler...?

Anna-Snoddas sa...

Tack snälla ni! :)

Karin: Det går nog att ordna!

Jeanette sa...

Superfina!

Doris_Assar sa...

SNYGGA!!!!

Beata sa...

Imponerande fina och välarbetade!