fredag 3 juli 2009

Värme & feber!

Ja mitt i värmeböljan så blev ju lilla älsklingen förkyld och fick feber! Stackarn!
Har länge tänkt att sy kalsonger till sonen och nu behövdes de ju verkligen! Så härom kvällen satte jag mig vid maskinerna!
Och jag kunde ju inte låta bli de härliga molnen! Turkost och rött är en riktig favorit här hemma!


Sen blev det ett matchande linne till, som blev lite kort! Ändå förlängde jag det till en 104!
Men det funkar!


Nyvaken kille som glatt provar sina nya kläder!


Noah och hans pappa börjar sin semester nu, så vi passade på att gå förbi dagis och tömma Noahs låda och önska fröknarna trevlig sommar! En strandväska var fick de....(modellen syns tyvärr inte så bra)


och en pocketbok med matchande fodral!




Material: Underbara moln från JNY Design, röd mudd från Stoff & Stil, mönstrat bomullstyg från Ikea.

Mönster: Kalsonger och linne Ottobre 4/2004, väskan egenritat och pocketfodralet HÄR!

+ Molntyget är sååå underbart och att kläderna sitter jättebra! Dessutom blev Noahs fröknar jätteglada för presenterna!

- Att linnet blev lite kort, men det är bara tänkt att ha hemma!


4 kommentarer:

Sandra sa...

Vilka fina kläder och fina väskor.
Jättehärliga tyger allihopa.

En lösning på linnet kunde ju vara att sätta mudd längst ner...
Fast det räcker ju i alla fall ihop med kalsongerna =)

od Andulky sa...

Wow vad mycket fint! Hoppas han kryar på sig fort!

Anna Lind sa...

Åååå vad jag önska jag kunde sy som du !!!

Jes sa...

vilka härliga moln kalsonger och linne !!! jag är kär i detta tyg :)
Vilket härligt tyg de va på väskorna och pocket fodralen