fredag 17 juli 2009

Nu så...

Jag tycker oftast att det är jättetråkigt att klippa tyg! Så förra helgen när jag fick ett ryck var det ju bara att passa på! :)

23 plagg blev tillklippta och jag gav mig sjutton på att de inte skulle bli liggande! Och nu är de klara - allihopa!!!

Först och främst behövdes det fyllas på rejält med t-shirts, killen har blivit så lång så det mesta glipar i midjan! 7 st blev det!



Linnen, perkekt att sova i när det är varmt!



3/4:isar, i lite olika längd. Alla går över knäna, vilket behövs på min grabb som springer benen av sig ibland! Fick bli mest enfärgade så det blir lättare att matcha!



Kalsongerna jag gjorde för ett tag sen har blivit jättepoppis, antingen att sova i eller ha som kortbrallor hemma. Så det blev några till!



Nu tror jag inte att jag behöver fylla på sommargarderoben något mer! Tror att han klarar sig nu och jag ska nog klara mig utan maskinerna i en vecka eller så! :)


Mönster: T-shirt - Ottobre Creative Worshop 301, linnen och kalsonger - Ottobre 4 / 2004, byxor - mitt vanliga bara lite kortare och lägre mudd i midjan!


Material: Moln, stjärnor, husvagnar och enfärgat i turkost och svart - JNY Design! Igelkottar och enfärgat brunt och limegrön - mjuka tyger. Brunrandig tunn trikå köpt på Syfestivalen i våras. Enfärgad mudd - Stoff & Stil. Randig mudd - Jofotex!


+ Att jag hann med så mycket och det blev sååå snyggt!


- Att ett par av linnena blev lite tajta, men de funkar!

Hoppas att ni har en underbar sommar!

20 kommentarer:

Sandra sa...

Wow, du har verkligen jobbat på bra.
Massor med fina kläder!

od Andulky sa...

Wow wow wow, vilken produktivitet! Snyggt alltihop!

Lallis/Helene sa...

Vilken härlig sommargarderob! Jättefint alltihop!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Så mycket fint du hunnit med. Sommrigt.

jenny sa...

imponerande. Jättesnygga kläder! Gillade verkligen det limegröna till bruna moln.
-jenny-

Anna-Snoddas sa...

Tack ska ni ha! :) Så skönt att fått ihop allt!

Myssel sa...

Bra jobbat! Fina kläder alltihop.

Skaparstigen sa...

Imponerande! Och väldans snyggt!

JuMel sa...

Kära värld vad du varit flitig! Kanske är det så man ska göra, först klippa en massa och sedan bara sy... Själv väntar jag fortfarande på tyger:)

Doris_Assar sa...

Wow!!! Underbart alltihop! Vilken produktion! Håller med, det är trist att klippa till. Försöker också klippa till massor i ett svep :-)

Äppel Päppel sa...

Himmel å pannkaka så mycket fint! Vad flitig du är!

Krumitott sa...

Men gud vad kläder du sytt! Nu fick jag inspiration till att klippa ut massor av saker, vilket är väldigt bra eftersom jag ska sälja på marknad på söndag och inte ens har hälften klart...
Snyggt alltihop!

LillaBarn sa...

Oj, vad härliga foton, vad mycket fina kläder. Håller med dig om att klippa ut delarna, t.r.å.k.i.g.t.

Anonym sa...

Åh, du är ju fantastisk!!! Underbara kläder. Är helt såld på moln-tyget... blir nog en body-beställning snart om du har tyg kvar? : )
Stor kram
Charlotta m fam

prickig design sa...

Men jösses!Helt otroligt bra jobbat!Har du sovit något sedan förra helgen?:o)
Ha en skön sommar du med!

Heilt spesiell sa...

Å herlighet!!Du snakker om effektivitet...jeg gir meg over...fantastisk mange flotte plagg her.Herlig blogg,håper det er ok at jeg linker til deg:)

maria carlander sa...

supersnyggt! jag sällar mig till skaran som diggar brunt molntyg med gröna kanter. Vad använder du för något till kantband? Färdigköpt, egengjort..?

Marie Frost sa...

Oj vad många fina plagg!

Helena sa...

Oj vad mycket fint! Du måste ha haft ett riktigt symarathon! :-)

á Yeliqa sa...

Men jösses vad du har hunnit med att sy mycket och fina grejer blev det också. Jag är djupt imponerad:)