torsdag 30 juli 2009

Födelsedagspresenter och tyger!

Fick en beställning av min kära sambo! En "Sack Boy" till hans lillebror! Han hade själv hittat mönstret, ett engelskt - lite klurigt då jag aldrig stickat efter engelska mönster. Men det blev bra till slut och den lille blev uppskattad! För den oinvigda är det en tv-spels figur!


Nästa födelsdagspresent var till sonens kusin - söta, fina H!
Blev en klänning med tillhörande 3/4 isar, lite stort tror jag nog det blev, men hon kan säkert ha det nästa sommar också! :) Och färgerna uppskattas nog - iaf av modern! ;)


Ett linne med tillhörande trosor fick hon också! Härligt somrigt!



Slänger in lite livebilder på sonen iförd lite kläder från föregående inlägg!



Min lilla älskling!

(Vi är på restaurang, vi har inte staplade askkoppar hemma om det var någon som trodde det.) ;)


Sen hanns det ju med en tripp till Stoff & Stil under semestern! Och det slank ner lite tyg!
Det svart är mjuk gosig fleece, resten av översta raden är trikå. Understa raden är vävda tyger.

Och muddförrådet behövde ju fyllas på!


När jag kom hem från semestern låg det ett paket och väntade, lite "langad" interlock från snälla Amandha!


Den randiga velouren och flanellen med spöken hittade jag i en nyöppnad butik i Karlshamn! Jättemysiga!

Material: Blårandig och blå interlock från E-slöjd, blommig interlock från MG-tyger! Röd mudd från Stoff & Stil!

Mönster: Mönster till Sack Boyen hittade jag HÄR! Egna till klänning och byxor, linne och trosor från Ottobre 4/2004.

+ Alltid kul att få köpa mer tyg!

- Att jag inte har plats för mina tyger!




7 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Jeg kjenner igjen det med for lite plass til sine tyger ja...flotte klær du har sydd og en skjønn gutt du har!

Doris_Assar sa...

Söt sack boy, fina kläder och snygga tyger! Kul med lite nytt! :-)

Helena sa...

Det är alltid kul att fylla på i tygförrådet! Var tvungen att kolla upp vad Sack boy var för något. Min 10-årige son visste vad det var och han tycker din stickade ser väldigt bra ut! :-)

Bobo/Rumba de kransen sa...

He he, vilken rolig Sack Boy och vilka fina presenter! Kul att du varit i Karlshamn = min gamla hemstad, fast jag missade tygbutiken nu i sommar. Det får bli vid nästa besök.

Anna, Tvillingtand sa...

Fina grejer du gjort! Önskar jag också kunnat virka, men jag får hålla mig till symaskinen ;)

Kort og Søm sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg, hyggelig at du vil være med på min lille utlodding! :o)
Så fine ting du har laget!
Fredrikke :o)

Beas sa...

Men OJ, vad roligt att jag kunde inspirera och vad DUKTIG du var som lämnade blod. Skulle du kunna berätta lite om hur det gick till så där första gången? Du var raskare i svängen än jag och har tid imorgon är lite skrajsen eftersom jag inte alls tycker om att stickas egentligen.

Visst är det "hälsodeklaration", stickprov i fingret för att testa lite olika sjukdomar och värden och sedan tappning på lite blod för att se kvalitet etc. och sedan upp till tre månaders väntan på provsvar, eller????
Huuuu....nagelbitare här...men det ska väl gå bra antar jag. Man dör ju liksom inte direkt ändå. :-)

Vilka oerhört vackra saker du skapar. Grymt att kunna skapa utifrån det engelska mönstret!!!