söndag 16 november 2008

Tröjor!

Näst ut blev en tröja i det gröna kanintyget! Är så kär i min overlock, allt går ju så mycket snabbare! =) Tyger från JNY design, men kaninerna är färgade. Tvillingnålen bråkade något fruktansvärt, det färgade tyget är ganska styvt. Gav upp till slut och provade en annan söm att fålla med! Tycker det blev jättesnyggt! På Syfestivalen köpte jag Campan från Nea Nobelle för första gången! Så härlig kvalitet, lite trixig att sy i (den krullar sig lite i kanterna), men resultatet blir så bra! Tyvärr blev bilden jättekonstig, bleka färger och tröjan ligger konstigt så det ser ut som den är utsvängd över magen, vilket den inte är! Tröjan är brun/röd om det inte syns ;) !

Har inte hunnit prova tröjorna än, men raglantröjan är ju gjord efter mitt vanliga mönster men jag gjorde den något bredare. Den randiga tröjan är ett Ottobre mönster, storlek 98 men den är väldigt smal upptäckte jag, men det är ju Noah också! ;)

3 kommentarer:

Erica sa...

Overlock måste ju vara världens bästa upfinning :) Det blir ju så fint, så fint!

LinSar sa...

Campan är kanon härligt tyg.Kul att du fått prova det.Du kommer säkert prova det mer gånger

Bodil sa...

Vad duktig du är!! Superfina grejer!