fredag 14 november 2008

Gröna ugglor!

Först ut blev de grönfärgade ugglorna! Känns som om det är mer praktiskt med grönt istället för vitt på en 2-åring! Mitt vanliga raglan mönster, som sitter jättebra på Noah! Dessutom är den sydd med overlocken! Det ni! ; )

Allt tyg från Jofotex, men färgat!
Irriterande att ugglorna hamnade lite snett, var verkligen noga när jag klippte till tyget. Suck! Men det syn inte på, men ändå.

Vi har haft lite pyjamasbrist också, så jag slängde ihop en sån också! Jättemjuk, lite tjockare Eisertrikå köpt på Tradera. Så lätt att sy i med overlocken, var ett rent h-e att sy i med vanliga maskin! Mudden hittade jag i gömmorna, också från Tradera, ganska stum och eländig! Men den funkar nog på en pyjamas iaf!

Är så nöjd med det färgade tyget, underbart! Imorgon ska jag nog klippa till gröna kaniner med bruna ärmar!
Jag höll på att bli galen på overlocken idag! Trädde om den på fm, sen när jag skulle sy gick högra nåltråden av. Trädde om den flera gånger men samma sak, tills jag kom på att man kan byta nålen också! ;) Då gick det destå bättre! Har övat på att sy i benmuddar ikväll, pilligt, men det går bättre och bättre! Bildbevis kommer imorgon!
Sov så gott! Anna



1 kommentar:

florin design sa...

Oj, tröjorna blev ju kalas!!!