torsdag 18 juni 2009

Gott & blandat!

Fick en beställning på en filt som skulle ges bort till en nyfödd liten pojke! Mejlade lite bilder på lite tyger, och valet föll på de här - röd/svart randig velour och röda ugglor! Velouren är helt underbart mjuk och härlig, men liiiite jobbig att sy i, lite "slinkig". Filten skulle blivit 70 x 90, men tyget drog sig så den blev lite mindre i slutänden!


Sen har jag påbörjat sonens sommargarderob, ser att jag bara har en bild, resten får komma sen!
Ett par mjukis 3/4-isar. Gosiga och härliga!


Och en obloggad mössa till en liten AIK-brud, med tillhörande scarf!

Underbara, härliga, ljuvliga kaniner! Hade lite svårt att bestämma mig för vilka färger jag skulle ha! ;) Har även flyttat in gul/blå kaniner och moln också!

Att man kan bli sååå lycklig av tyger! :)

Material: Velour från Anderssson & Hjalmarsson, ugglor från Jofotex, brunmelerad och randig trikå från E-slöjd, mudd från Stoff & Stil, kaniner från JNY Design!

Mönster: Egna
Och så vill jag ju önska alla en trevlig midsommar!
Kramar Anna!



3 kommentarer:

Kicki sa...

Jätte fina saker!!!

Jag blir alltid lika glad när jag ser att jagh har paket i bervlådan med fina tyger :-) lite som julafton!

Doris_Assar sa...

Jättefina saker!! Kaninerna är ju supersnygga, för att inte tala om molnen ;-)

Lina sa...

Okej, ja e inget aikfan, men jäklarns vilket härligt gulsvart tyg!!
Samma med det rödsvarta!