tisdag 10 februari 2009

En väskfilt?!

Lilla söta E ska ut och resa - ända till Australien! Fick ett önskemål om en väska, som skulle rymma lite leksaker, användas som filt och kul att titta på!

Efter lite skissande och funderingar så blev den så här!




Axelrem och bärhandtag. Den långa remmen kan läggas i väskan om den inte används, så är den inte i vägen! Kul tyg - massor att titta på !



Lite tjockare interlock på insidan, mjukt och gosigt att ligga på. Knytband och resår till att sätta fast leksaker i och till att hänga upp väskan. Fodrad med vadd så den blir extra mjuk att ligga/sitta på. Och så blev det ett fastsytt "lapptäcke" med pillerlappar längs kanten!


Lilla E tittar fundersamt på alla lappar! :)


Men fattar vitsen med dem snabbt!



- Men varför sitter de fast!!!

Gjorde även en snutte med pillerlappar på, tygbitar ur stuvbitslådan!



Material: Djungeltyg från Åhléns, marinblå trikå från Trikå-Eva, snedslå från Bibbi, nylonrem och pillerlappar från Textilcentrum, velour från Nea nobelle och landskapstyg från Jofotex!





12 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Haha, vilken rolig! :-) Jättesmart! Hoppas nu resan går bra! :-)

Lilla NovaK sa...

Så fin den är och praktisk!! Vilken bra idé! =) Jag har också stått inne på Åhlens med det där tyget i famnen, men inte kommit på riktigt vad jag skulle ha det till, men finfint är det i alla fall!

Helena sa...

Jättefin och väldigt praktisk!

Lallis/Helene sa...

Vilken smart lösning! Blir nog uppskattad på en lång flygresa och vid många andra tillfällen också :)

Äppel Päppel sa...

Oj, vad kul! Den kommer säkert att bli älskad på resan!

OttoPippi sa...

Så supersmart ide´!!!

Sagofe sa...

Häftig! Du är grymt duktig!

Kort og Søm sa...

Hei,
den så fin ut og så fint stof du har brukt!

Hilsen Fredrikke :o)

h/saltaste bönan sa...

Vilken smart och kul idé. Jättefin! Den åker rakt in i min mapp med inspirationslänkar (om vi nu någonsin tar oss i väg på långtripp...:-))

Bobo/Rumba de kransen sa...

Superfin och smart lösning!

krajamaria sa...

Tack för att du lämnade komentar hos mig, för berömmet och för tipset om muddväv! :) Glad för nu hittade jag till din blogg. Mycket fint du syr! Men mest förtjust är jag nog i dina virkade bakverk...blir lite sugen själv att testa! :)

Lattjo liten pryl sa...

Det är sån kreativitet jag älskar! :D Jättefin reseväska.
Tack för påhälsningen i min blogg.

~ Linda