lördag 11 april 2009

Original ugglor!

Jag visste att jag hade dem någonstans och idag hittade jag dem i källaren!
70 - tals ugglorna!
De orange är ju bara sååå coola! Kanske för att jag aldrig har sett dem förut!


Sen fick jag en kul beställning på två mössor med tillhörande halstuber till en liten tjej. En skulle var neutral och en "tjejig". Och jag kunde inte låta bli det här underbara blommiga tyget - tycker att det blev jättefint!


Och en turkos lite mer neutral!




Material: Blommig trikå - MG-tyger, randig - E-slöjd

Mönster: Egenhändigt ihop knåpade!

+ Att jag hittade ugglorna! Och så tycker jag att mössorna blev jättefina! (Hoppas att beställaren tycker det samma)

- Inget, tror jag! :)

9 kommentarer:

od Andulky sa...

Fina tuber och mössa! Ugglorna är helläckra!! Är de med orange kantband orange, eller är det röda ugglor med orange kantband??

Anna-Snoddas sa...

Tack! Det är orange tryck också! Tycker att de är superfina! :)

h/saltaste bönan sa...

Vad skoj! Vi har också två stycken av den kortärmade orange t-shirten (kolla här: http://saltastebonan.blogspot.com/2009/01/istallet-f-stickade-jeans.html). Det är så söt modell på dem. Dessutom har tyget hållt sig bra - endel gamla plagg spricker och "äts upp".

prickig design sa...

Häftiga tröjor!Kul!!! Mössorna var fina de me.

Doris_Assar sa...

Störtcoola tröjor! :-)

Doris_Assar sa...

Ja, och mössorna är ju jättefina också såklart :-D

Äppel Päppel sa...

Jättefina mössor och halstuber! Kul att få se originalugglor!

Strumpetossa sa...

Vilka härliga tröjor!

cattis sa...

damen i fråga som bär mössorna nu är super nöjd lika så mamman hon bara älskar den blommiga mössan och faster är grymt avis kram Cattis