torsdag 8 januari 2009

Ännu ett bebisset!

Nya friska tag på det nya året - ja, så var det tänkt! Noah har varit sjuk mycket under hösten, känns som jag varit hemma mer än jag varit på jobbet. Och nu börjar vi det nya året med en rejäl förkylning! :( Trist! Men, men - hoppas att det vänder snart!

Över till något roligare! Det kommer börja ploppa ut bebisar i vår, så det är ju aldrig fel att vara ute i god tid när det gäller presenttillverkning! ;) Första gången jag syr i röda elefanter. Köpte inga när jag var på Jofotex i somras, sen blev det ett litet tygbyte med Bubben. Tack snälla du! Perfekt när man bor i närheten av varandra - kunde bara mötas i centrum. Kul att få ett ansikte på en annan sybloggare! :)

Det här setet har varit klart länge, men väntat på tryckknappar. Body i röda elefanter, brun mudd från Stoff & Stil. Mönstret kommer från Ottobre.


Ville egentligen ha brun mudd på byxorna också, men den räckte inte. Klipper nog av den här och sätter ny mudd när paketet från Stoff & Stil kommer. Det är så konstig röd färg på den här, ser urtvättad ut redan nu. Hilcovelour från Nea Nobelle, mudden vet jag inte.



Hela setet är i storlek 56. Tycker att det är så fint med rött och brunt tillsammans!


Har ju ingen att prova på, så nallen fick vara modell! Han är ca 60 cm lång, så jag antar att kläderna kanske lutar lite mer åt 62. Men hellre för stort än för litet!

Noah tyckte att det var så kul med kläder på nallen så jag måste nog sätta mig och sy lite till den annars nakna lilla stackaren!
Sen har jag inte bloggat om de här heller! Beställda halsdukstuber med knappar. Cerise/svart, svart/grå och röd/svart randig/svart. Mjuk och skön trikå från E-slöjd.

Och tillhörande handledsvärmare, urmysiga, måste nog ha ett par till mig själv också! Tack snälla L för inspirationen!








12 kommentarer:

Gulligan sa...

Snyggt bebisset! Det är så fint med brun och rötthalsdukstuber var en smart idé!

Lallis sa...

Vilket fint bebisset! Håller med om att rött och brunt är superfint ihop. Snygga halsdukstuber och handledsvärmare du gjort också!

DORIS DAISY sa...

Hej!
Vad bra att du lämnar avtryck, så jag hittar hit! Vilka urgoa handledsvärmare du sytt! Ser superdupermysiga ut, blir varm bara av att titta :o)
Kan man kanske önska en tutorial på dom?

Anna-Snoddas sa...

Tack! :)

Doris Daisy - Det ska vi nog kunna ordna! ;) Kul att du tittade in!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Så gulligt och visst är det kul att sy pytte ibland.

Det finns en utmärkelse till dig inne hos mig.

Sandra sa...

Vad roligt att du kikade in i min blogg! Dina "alster" är superfina!

Doris_Assar sa...

Vilket fint set! :-)

Krimskrams sa...

Så fint med rött och brunt :-) Här kommer det också poppa upp massa bebisar under våren så jag ska också börja sy ett presentlager. Roligt att få inspiration!

Tygerna i min "vuxenhoodie": Velouren kommer från Stoff och Stil i Malmö och är i färgen mörk petrol. Den benvita mudd är från Furulunds modetyger i Borås och det retromönstrade tyget i luvan är en slaktad kökshanduk från lagerhaus!

OttoPippi sa...

Det är ju bara löjligt vad mycket fint du gör mänscha!!! :-)

Underbart set och så supersnygga halstuber med tillhörande pulsvärmare!

NAJS!

LillaBarn sa...

Hej! Jättesöta bebiskläder. Törs man fråga vilket nummer av Ottobre bodyn är från?? Tack!!

Anna-Snoddas sa...

Tack alla för era värmande kommentarer, blir så glad!

Emelie: Klart man får fråga! :)
Nr 6, 2007 kommer det från!

Anonym sa...

Hej!
Jag fick ett par handledsvärmare av mamma (gunilla). Jättefina :)